Hazreti Mevlana'dan Aşka Dair

Mevlana Hazretlerinin oğlu Sultan Veled babasına sorar:
   - Aşkta karşılık beklemek olur mu?
Mevlana Hazretleri cevaben:
   - Buna düpedüz aşkıyla alışveriş yapmak denir. İnsani diye bahsedilen bir muhabbette bile "Ben onu seviyorum o da beni sevsin." diyorsan ona aşk demezler. Sen onun tarafından sevilmeyi seviyorsun. "O bana ne verir" diye değil, "Ben ona ne verebilirim?" diye düşündüğün zaman aşk olur buyurmuştur.
   İnsanlar şehvetli ve ihtiras dolu şeytani arzularına aşk ismini veriyorlar. Bu menfaat İlişkisidir. Ticarettir. Aşkın ne olduğundan habersiz gafiller ticaret yaparken bundan aşk diye söz etmektedir. Bu  menfaatleri için düpedüz uydurdukları bir kılıftır. Kimse ben bu kılıfı buldum demez. Bu aşkı kirletmek, kullanmaktır. İlk görüşte aşk. Böyle bir saçmalık olamaz. Bunun adı ilk görüşte arzulamak, canı çekmektir. Hiç tanımadığın birine sadece dış görünüşüne bakarak nasıl böyle bir duygu besleyebilirsin. Aşık olmak için hangi özelliğine hayran oldun.? Bedense maksat bu cinsel arzudan ibaret şehvet kokan şeytani bir istektir. Hepsi bu.


   Birine aşık olmak için hangi özellikleri olmalı? 

Önce Sevgiliyi sevmiş mi ona bakarsın. Sevgiliyi seveni sevmişsen, sevgiliyi tanımışsın demektir. Sevgiliyi sevenlerde bir çok güzel ahlak vuku bulmuş demektir. İslam Güzel Ahlaktır. Ahlaklı olan sevilir. İşte sevebileceğiniz ve neticede aşık olacağınız diğer davranış, seviye ve Ahlaki değer yordamları. Sabır. Sevdiğiniz sabırlı olmalıdır. En iyi şeyler hiç vazgeçmediği izde gelir. İslam Edeptir. Edepli olmalıdır. Saygılı olmak. İslam anne ve babaya off demeyi dahi yasaklamıştır. Bu kendi anne ve babası ile sınırlı değildir. Önce eşinizin anne ve babasını sonra bütün anne ve babaları ve sonra tüm büyükleri kapsar. Sadece saygılı olarak dünyadaki bütün sorunlar çözülür. İlk görüşte aşık oldun da sana saygı duymuyorsa hayatın zehir olur. 
Bu kadar. Aşık olacağınız kişi Sevgiliyi sevsin yani Yaradanı, saygılı olsun, sabırlı olsun, edepli olsun. Kıstaslarınız bu olsun. Hayatınız cennet bahçesine dönüşsün.


Yorumlar

Popüler Yayınlar