Bitcoin Altcoin ve Kripto Para

Blockchain teknolojisinin Türkiye'de oturması, kabullenilmesi hayli zaman alır derdim. Kendimce verdiğim süre 20 yıldı. Şimdi ise bir kaç yıl veriyorum. Blockcain teknolojisi verilerin ya da para transferlerinin güvenliğini sağlayan en güçlü güvenlik aracıdır. Veri dünyasında yaşıyoruz. Herşey veri oldu günümüzde. Bu verileri kimi zaman haberimiz olmadan, kimi zamanda kendi elimizle veriyoruz. Parasını ödeyip kullandığımız İnternet vasıtası ile verilerimizi bağışlıyoruz.
Merkezi ve tekeli olmayan, kimsenin kontrolünde olmayan bu teknolojin daha adaletli bir dağılıma hizmet etmesini umuyorum. 
Para birimi değişir de, bu yerli paranın dijitalleşmesi mi olur? Yoksa kripto paraya mı geçilir bilemem. Bitcoin birçok yerde kabul görsede merkezi olmayan ve bir güç tarafından kontrol edilmeyen bir para birimi olmadığı kanısına vardım. Değer iniş çıkışlarındaki fark bir para birimi için kullanabirliğine engeldir. Bitcoin çok tehlikeli ve kumar olarak görüyorum. 19500 dolara kadar çıkan bitcoin on beş gün sonra 4000 dolar seviyesine inmesi ve aylarca toparlayamanası düşündürücü. Kripto paralar da buna dahil. Başka bir çözüm bulunması gerek. Bitcoin ve altcoinlerin deneysel olduğu gerçeğini görmek lazım. Geçilecek olan dijital para birimi altının özelliklerini taşımalı. Şu anda 350 TL olan altın bitcoin gibi 5 katı bir düşüş göstermez. Yani risk minimize edilmeli ve altın gibi sürekli değer kazanan özelliğe sahip olmalı. Bitcoin bir yatırım değil kumardır. Kısa yoldan zengin olmak isteyen, tarlasını, evini, arabasını satıp hatta kredi çekip bitcoin ve altcoin aldılar. Fakat bir çoğu bütün parasını kaptırdı. Kaptırdı diyorum çünkü hiçbir zaman bunun kontrolsüz ve merkezi olmayan bir sistem olduğuna inanmıyorum. Resmi değil bir kere. Devlet tanımıyor. Garantisi yok. Hackerler girip bütün paranı bu borsalardan çalsa gidecek kapın yok. Ki çok şahit oldum hacklenen borsalarda. Çok risk var. 
Devlet kendisi resmi bir şekilde bir dijital para birimi sistemi uygularsa bundan korkmayın. Diyelim ki borsa fişi çekti borsa kapandı. Bütün parayı indirdi cebe. Resmi olarak hiçbir hak iddia edemezsiniz. Tosuncuk örneğinde olduğu gibi mağdur olursunuz.
Bedava peynir fare kapanında olur. Emek olmadan yemek olmaz. Sermayeniz var ise üretim yapın. Bir şeyleri başarın. İş adamı olun. İstihdam sağlayın. Ekmek verin. Yenilenebilir enerjiye yatırım yapın. Emek harcamadan kazanılan paranın kıymeti olmaz. Çabuk biter. Hayırsız ve bereketsiz olur. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar