Yeni Dünya Düzeninde Bizi Neler Bekliyor?

Koronavirüs Dünya’yı yeni bir çağa sürüklemiş, yeni bir yaşam tarzı adaptasyon sürecine zorlamıştır. Konunun uzmanlarının konunun üzerine basa basa belirttikleri insanların yeni bir yaşam tarzına alışmaları gerektiğidir. Hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı aşikar. Dünya liderleri dahi bangır bangır bunu ifade etme gereği duymaktadır. Vatandaşlarını uyarmaktadır. Fakat henüz dahi panik havası oluşturmamak adına birçok gizli bilgi açığa vurulamıyor. Muhakkak konunun uzmanları vasıtasıyla adım adım bu süreç ustaca işletilip, en az hasarla adaptasyon sorunu çözülmeye çalışılacaktır. Bu durumdan en çok etkilenecek grup ise geleneksel yaşam tarzını benimsemiş ileri yaş gruplarıdır muhakkak.
Yeni Dünya Düzenine Ayak Uydurabilmenin Temel İlkeleri
Hep duyduğumuz bir cümle verdır Yeniliklere açık olmak diye. Kazananlar ilk adapte olanlar ve bu değişime katkı sağlayacak olanlardır. Katkı sağlamaktan kastım elinden gelen küçük yada büyük, durumu farkedip sürece yardım edip yatırım yapanlardır. Bu kişiler vizyonerler dediğimiz ileriyi görüp zaten durumu bekleyenlerdir. Eski günlere dönmek için bekleyenler ise durum yanlız vakit kaybından ibarettir. Bu süreç onları yıpratacaktır.
Bu süreç nedir?
Bu süreç şu an çok karmaşık yapıya sahip çok yönlü düşünülmesi gereken bir konudur. Daha çok teknoloji temelli, taşları yerinden oynatacak kadar güçlü yapıya sahip yapısal değişimler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunlara bağlı olarak derinden etkili değişimler paradoksunun ardı ardına tetiklenmesini gerektirecektir. Bunu hep beraber yaşayıp göreceğiz.
Çalışma Hayatını nasıl etkileyecek?
Evden çalışma, home office olarak tabir ettiğimiz düzen hızla geliştirilecek. Birçok iş evden çalışma modeline oturtulması için denemeler yapılıp verimlilik ve uyum kontrol edilecek. Büyük oranda verimli olduğu tesbit ve teşhir edilecektir. Kamu kurum ve kuruluşlarının dahi bu modele geçme zorunluluğunu hissetmesi zaman almayacaktır. Birçok ve hatta bütün resmi işlemler bireysel olarak kurum Web sitesi üzerinden yapılabilecek. Hızlanıyoruz fakat zaman yine yetmeyecek. Avm’ler kapanacak dijital satışa geçilecek. Birçok İşletme ticaretini İnternet üzerinden yapacak çünkü dükkana kimse gelmeyecek. İşsizlik muhtemeldir ki artacak. Çalışıp para kazanmak zorlaşacak. Kargo sektörü büyüyecek. Bu dönemde yatırım E-Ticarete yapılacak. Dijital Pazarlama üzerine çok çalışılması gereken bir konu haline gelecek. Geleneksel pazarlama yöntemleri önemini yitirecek.
Eğitim Hayatını Nasıl Etkileyecek?
Dijital Eğitim süreci bu dönemde hızla gelişme gösterecek. Örgün eğitim aşamalı olarak kalkacak. Bir çok seminer, kurs, toplantı, temel öğretim, yüksek öğretim İnternet üzerinde, dijital ortamda gerçekleştirecek. Bu da demek oluyor ki kişinin gelişmesi kendi çabasına tamamen bağlı kılınmış oluyor. Size özel ilgi gözterip, senin durumuna göre farklı bir anlatım tarzı bulamayacaksın. İçerikler önem arz edecek. Aynı içerik ise Boğaziçi ile Sütçü İmam arasında eğitim öğretim farkı olmaması gerekir. Tabi uzmanlar, eğitim-öğretim kurumları kendi modellerini geliştirecektir. Kaliteli içerik yarışı ile bir rekabet söz konusu olacaktır. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Bilgi nesneldir. Herkese göre aynı doğrudur. Bilgi bilimseldir. Bilimsel olan kanıtlanmıştır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar